Frågor & svar
Här finner ni de vanligaste frågorna och svaren om att bo i vår bostadsrättsförening.
Det krävs alltid ett godkännande från styrelsen för att hyra ut lägenheten i andra hand. Blankett för ansökan finns att ladda ner på Bostadsrätternas webbplats:
https://www.bostadsratterna.se/stod-radgivning/blanketter-for-dig-som-b…
Föreningen har ett gruppavtal med Tele2 som innebär att du som medlem får bredband via Fiber eller Koax utan extra kostnad. Hastigheterna som erbjuds är 250 MBit/s nedströms och 250 MBit/s uppströms.
Varje medlem måste själv teckna avtal med Tele2. Detta gör du genom att kontakta Tele2s kundtjänst. Du kan även begära byte mellan Fiber och Koax.
Har du behov av hjälp eller andra frågor gällande bredbandet så hänvisar styrelsen till Tele2.
Föreningen beställer container för grovsopor två gånger om året. Vanligtvis kommer container i Maj och November.
Det finns cykelrum i varje byggnad.
36: Källarplan
38-44: Källarplan
46-50: Markplan
Kontakta någon elektriker som du har förtroende för. Vid akut elfel kontakta en el-jour.
Hissen felanmäls till City Hiss AB: Tel 08-604 06 85, dygnet runt.
Föreningen har Tele2 Bas, för att använda dig av det kan du koppla in antennkabeln. Du kan även streama TV-utbudet över internet genom att skapa ett konto på Tele2 Play. Kontakta Tele2 om du har frågor om TV.
Vill du beställa nya nycklar är du välkommen att kontakta Aphos som är teknisk förvaltare.
Föreningen har parkeringsplatser utanför Filipstadsbacken 36, kontakta Rådstornet för att ställa dig i kö.
Oavsett vad, när eller hur du planerar att renovera ska du informera styrelsen om det. Det görs genom att ladda ner blankett som du fyller i och lämnar in, eller skickar till Aphos.
Blankett finns att ladda ner härifrån: https://tostero3.se/boendeinfo/underhall-och-reparationer
Medlemmen ansvarar för i stort sett allt underhåll.
Störande arbeten får göras vardagar mellan 08.00-18.00. Mindre arbeten med verktyg får även göras helger mellan 11.00-16.00. Arbeten med bilningsmaskiner och liknande får endast utföras vardagar mellan 09.00-16.00.
Från Aphos kan du få en ritningskopia över värmeledningar i väggar och dylikt mot en viss kostnad.
Kontakta någon VVS-jour som du har förtroende för.